Kontinuirana edukacijaNovosti i dešavanja

Preventivni pregledi važni za zdravlje žena

U Gradišci je 19.05.2017. održano predavanje pod nazivom „Savremena dijagnostika i tretman oboljenja dojke“ u okviru Kontinuirane medicinske edukacije, a u organizaciji Društva doktora medicine Republike Srpske.

Karcinom dojke najčešći je karcinm  koji se javlja u ženskoj populaciji, rekla je gostujući u programu Radio Gradiške   dr.sci. med. Nataša Prvulović Bunović, upravnik Centra za imidžing  dijagnostiku  Instituta za onkologiju Vojvodine Sremska Kamenica. Ona je istakla da raste trend oboljevanja u Srbiji i Republici Srpskoj, jer sada taj trend čini oko 25 odsto ukupnih oboljevanja od maligniteta  i naglasila da žene mogu  bez obzira na izostanak subjektivnih simptoma, redovno da odu ljekaru i na vrijeme radiloškim pregledom dijagnostikuju promjene.

“Preventivni pregledi žena  koje  nemaju nikakvih bolesti ni simptoma su važni, jer kada radiolog pregledom nađe promjenu na dojci i kada postoji rizik od karcinma, tada radiolozi pod kontrolom ultrazvuka i mamografa urade biopsiju i na taj način dobiju  tačnu histološku dijagnozu   patologa, čime se određen broj žena “spašava rizika “ operacije  kad se dokaže da je neka promjena doboćudna, a u sljučajevima gdje je histološki dokazan karcinim žena se dalje šalje na operaciju”, rekla je doktorica Prvulović Bunović .

Doktorica Prvulović Bunović savjetuje  da žene od 45 godina treba da urade mamografski pregled i da se za dvije godine taj pregled ponovi, a žene mlađe životne dobi da urade ultrazvuk dojke“. Zradav način života, prestanak pušenja, kretanje, redukcija gojaznosti i smanjene stresa koji dovodi do niza hormonskih i metaboličkih promjena u organizmu” važni su u prevenciji, rekla je Prvulović Bunović.

U Republici Srpskoj godišnje oboli oko 2000 žena od karcinoma dojke, rekla Dejana Desančić specijalista radiologije,  načenik službe za dijagnostiku Opšte bolnice Gradiška .

“U kabinetu za dojku koji postoji u Bolnici Gradiška od 2011. godine gdje se obavljaju dijagnositčke metode ultrazvuk, mamografija i biopsija otkriveno je između dvjesto do tristo slučajeva karcinoma dojke“, rekla je doktorica Desančić.

“Žene mogu da sa uputom od strane porodičnog ljekara urade ultrazvuk, ako se konstatuje da treba da urade mamografiju,  mogu to da urade odjednom bez čekanja” rekla je dokotrica Desančić.

“Biopsijom i  analizom od strane patologa se smanuje broj nepotrebnih operacija benignih promjena na dojci”, rekla je Desančićeva i naglasila da su organizovali predavanja za žene i poručila da žene ne treba da se plaše pregleda koji je veoma važan  za prevenciju i liječenje.

Izvor: Radio Gradiška, www.radiogradiska.net

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *